lördag 10 januari 2009

Lördag förmiddag - funderingar kring prioreteringar


Köket luktar äpplekaka och jag har precis slukat den sista slatten kallt chai-te, Henrik är ute och rullar slang till vårt nya och med grannarna gemensamma vatten och avloppssystem ...allt är lugnt. Måste erkänna att jag är lite dålig på just det att ta det lugnt. Lat är jag men ofta ofta överplanerad och överinbokad och alltid småspringande för att hinna ikapp.

Men idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra - slänga ut granen eller städa köksskåpen eller bara gå ut och gå. Så jag passar på att öva mig i att ta det lugnt och tar nog en kopp te till och funderar ett varv till på vad som är viktigt i livet.

Läste ett bra inlägg om att planera sin energi snarare än sin tid på Magnus & Gunilla Perssons blogg och att fokusera på det som är viktigast snarare än det som är mest brådskande.

Vid närmare eftertanke är en promenad med Ruff (se bilden) antagligen både det som ger mest energi, viktigast för mitt välbefinnande och kanske (åtminstone för Ruff) lite brådskande.

Ha en skön och revitaliserande helg!

Kaisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar