lördag 24 januari 2009

Gräv där du står....

Det borde vara Henrik som skrev rubriken - men han är ute och gräver - avlopp.... Eller rättare sagt offrar sig för familjens och grannarnas bästa och trotsar vädrets makter för att lägga ner slang till vårt nya VA-system. Själva grävandet står vår granne Tore för - han har grävmaskin.

Men jag tänkte på ett annat grävande - var man väljer att verka, var man planterar sina visioner och drömmar. Det är lätt att lägga dem någon annanstans där saker är mer som man vill.
Ni som hört mig klaga på Onsala kyrkas bänkdörrar och Riksantikvarien vet att jag längtat efter en kyrka där folk kan röra sig - då inbillade jag mig skulle det bli åka av. Men här om veckan kom jag på hur fel jag har - den Gud jag tror på är så stor att några bänkdörrar inte håller Gud tillbaka. Väckelse kan ske i vilken byggnad som helst. Yeah!

Ikväll ska jag på 25-års kalas - Rosa Huset i Lövgärdet fyller 25. Det är en församling (inom Missionskyrkan) som jag tycker gjort just detta - grävt där de stått och som fortsätter med det. En rosa trävilla mitt bland alla hyreshus, med öppna dörrar och öppna hjärtan, mitt i livet precis som Jesus fanns mitt i bland de människor han mötte när han gick på jorden. Varför inte passa på att besöka 25-åringen - imorgon söndag är det jubileums gudstjänst. Annars kan man se programmet här!

Nu ska jag gräva där jag står - dvs. städa huset.

Lev väl!
Kaisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar